רשימת בדיקה שבועית לניהול יעיל

קרה לך פעם שנגמר החודש, ומצאת את עצמך עם ביצועים עלובים או רחוקים ממה שרצית? מה עליך לעשות כל שבוע כדי להשיג שיפרו במצב הפעולה, בתפוקה ובתוצאות בפועל? ניתן להחליף את התחושה של “החמצה”, “עוד חודש של פספוס” או הרגשה כללית של תוצאה מגורמים חיצוניים שאין לך שליטה עליהם, על ידי ביצוע רשימת בדיקה שבועית שתהפוך אותך מתוצאה של גורמים חיצוניים, לגורם על ההצלחה שלך.

תוכן עניינים

הנה אסטרטגיה שבצורה שיטתית תהפוך אותך לגורם על התפוקה, היעילות וההצלחה שלך .

זו רשימת בדיקה שאני משתמש בצורה אדוקה שנים רבות ולקוחות שמשתמשים בה משיגים שליטה גבוהה יותר ויותר בתפוקה שלהם. 

בצע אותה באדיקות בכל שבוע, ועד מהרה אנשים סביבך יתחילו לדבר על יתחילו להסתכל עליך באופן מעורר הערצה.

הערה: אם אין לך תכנית אסטרטגית כלשהי, ותמונה של מצב אידיאלי אליו אתה יודע שאתה רוצה להגיע, ויכול לכוון את הפעולות שלך בהתאם לכך, כדאי שתכתוב אותה עכשיו. עדיף תכנית עקומה מאשר לנסות להתקדם בלי תכנית כלל.

מחזור פעולה של שבוע

קודם כל הבן שפעולות מתבצעות במהלך היום יום.

אם אי פעם הגעת לסוף חודש, והתוצאות לא היו משביעות רצון, היכנשהו במהלך אותו חודש, היה שבוע שבו עשית פעולות לא יעילות מספיק. 

וכמו כל מחזור פעולה בטבע, גם שבוע מתחיל – ממשיך – ומסתיים.

לצורך העניין, ובמידת האפשר נקבע את סוף השבוע ביום חמישי ב 14:00.

כך תוכל לסכם את השבוע, לנתח אותו, ולהכין תכנית לשבוע הבא, לפני כניסת סוף השבוע.

כאשר תפרק את החודש לשבועות, תוכל לעבוד בצורה ממוקדת ויעילה, לתקן במהירות גדולה יותר ולהשתפר משבוע לשבוע ברמת המודעות לפעולות ולתוצאות הביניים.

לדוגמה, אם יצאת שבוע אחד לחופשה, בשבוע לאחר מכן, תצטרך לפצות על התפוקה החסרה בחודש. 

או אם נערכת היטב מראש, הייתי לוחץ להשיג תפוקה גדולה יותר, בשבוע לפני השבוע של היציאה לחופשה.

שמת לב לכך, שבדרך כלל לפני חופשה, מספיקים יותר ברגע האחרון לפני היציאה לחופשה?

איסוף סטטיסטיקות

בקורס מנהלי ארגונים שנכתב על ידי ל.רון האברד, מופיעה הגדרה של סטטיסטיקה:

"סטטיסטיקה היא מספר או כמות בהשוואה למספר או כמות קודמים של אותו הדבר."

דוגמאות לסטטיסטיקות עבור איש מכירות:

  • ערך הזמנות
  • מספר הזמנות
  • מספר פגישות המכירה שבוצעו
  • מספר שיחות הטלפון שהוציא לקדם מכירה ו/או לקבוע פגישה
גרף שבועי של סטטיסטיקה ערך הזמנות
גרף שבועי של סטטיטטיקה מספר פגישות מכירה
גרף שבועי של סטטיסטיקה מספר הזמנות
גרף שבועי של סטטיטטיקה מספר פגישות מכירה

רשימת הבדיקה השבועית

  1. אסוף את כל המידע הנדרש לחישוב הסטטיסטיקות שלך. המפתח הוא לארגן את תיעוד המידע לאורך השבוע, כך שאיסוף המידע יהיה קל ומהיר.
  2. הסטטיסטיקות של השבוע החולף וסמן אותן על הגרף.
  3. בחן ונתח את הגרף ואת המגמה שלו (עולה, יציבה, או יורדת).
  4. קבע מה מצב הפעולה שלך לאותו שבוע שכעת יצא (אם טרם למדת מהם מצבי הפעולה, השתתף בהדרכה).
  5. כתוב לפי הנוסחה המתאימה את הקווים המנחים לשבוע הקרוב וערוך את הפעולות הנדרשות ליישום השבוע בהתאם לנוסחת מצב הפעולה כדי לשפר את המצב, התפוקה והשגת היעדים.
  6. וודא לכלול כל יעדים שטרם בוצעו משבועות קודמים ועדיין צריך לבצעם,
  7. קבע מכסות (כמויות של דברים שצריך להשיג) לשבוע הקרוב עבור הסטטיסטיקות שלך. פשוט קבע היכן הגרף צריך להיות בעוד שבוע כאשר תבצע שוב את רשימת הבדיקה הזו.
  8. הכן כל טופס שתזדקק לו כדי לאסוף את המידע במהלך השבוע הקרוב כך שיהיה לך קל לנתח אותו לאורך השבוע ובסופו.
  9. קרא שוב את התכנון האסטרטגי שלך ובדוק שהפעולות שתכננת לשבוע הקרוב יקדמו חלק כלשהו מהתכנון האסטרטגי הזה.
  10. וודא שהתכנית שלך מתואמת עם המדיניות הקיימת בחברה שלך, ועם שאר הגורמים במערכת כדי לוודא שקיימת התאמה בין הפעולות שלך לבין כלל הפעילות. (זה תקף לעסק גדול, וגם לעסק קטן או לאדם בודד). 

בצע את רשימת הבדיקה הזו בכל שבוע בצורה נכונה, והגרף יעלה. לא תהיה לו ברירה.


בהצלחה!

רוצה עזרה?

עפר פלאוט
מנכ”ל
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ

הזמנה להרצאה ללא תשלום

שעתיים מעשיות כולל תרגול