אחד התפקידים שלי כיועץ עסקי, הוא להראות לבעל העסק שמה שהוא בטוח שלא אפשרי, בעצם אפשרי. במשך השנה יש כמה תקופות בכל עסק שנחשבות לתקופות חלשות. ואם אזרום עם בעל העסק, ואוותר, לא מילאתי את תפקידי כיועץ.
לכל עסק אופי שונה שמביא איתו התנהגות לקוחות שונה. פסח להרבה עסקים הוא התקופה החזקה בשנה. אך יש בעלי עסקים שפוחדים מפסח כמו מעשרת המכות. בעל עסק שליוויתי מתחום אספקת חומרי גלם לתעשית המזון הסביר לי שאין מה לעשות ובפסח חלש. יועץ עסקי שנכנע לשיקולים של בעל העסק, יכול ללכת הביתה. לי זה לא נראה רעיון טוב. התישבנו והכנו תוכנית מדויקת לטיפול.
מה עשינו: התחלנו לשווק בכמויות. במקום לוותר מראש, מצאנו כל ערוץ אפשרי, ושיווקנו עליו. כשראינו שזה לא מספיק, בדקנו שווקים חדשים ובפעם הראשונה פנינו לשוק הקימעונאי, לבעלי חנויות ולא רק לחברות גדולות.
תוצאות: הפסח באותה שנה עבר בהכנסות כל חודש מקביל משנים קודמות ועבר הרבה חודשים טובים אחרים בשנה.
מסקנות והמלצות: שיווק היא פעולה תמידית ומתמשכת ושום סיבה שנראית הגיונית ונכונה, אסור לה שתעצור פעולות שיווק.
לא משנה מה הנתונים והמצב, תמיד אפשר לעשות משהו כדי לשפר.
אם נתקלת בבעיה בעסק שנראה שאין לה פתרון מיידי, פנה אלי ונמצא את הפתרון ביחד.