האם משתלם להציב יעדים?

האם הצבת יעדים משתלמת? מה כבר לא שמענו מעובדים? שאין טעם, שהם בכל מקרה עובדים בכל הכח, ואפילו שזה לא תלוי בהם כמה תפוקה הם עושים.. מהעובדים האלו הייתי נפרדת לשלום. פעם אחרי פעם אנחנו מציבים קו יעדים בתוכנת ניהול על פי הסטטיסטיקות עם הלקוחות, ובאורח פלא.. הגרף מתקדם לאורך הקו. התמונה היא גרף אמיתי מהיום של אשת מכירות שעובדת עם יעדים. והכי חשוב, כשכבר מבינים שחיוני להציב יעדים – להציב יעדים גבוהים!

תוכן עניינים

הגרף שבתמונה אומר הכל, לא צריך את המאמר הזה..
אל תוותרו לעצמכם ולצוות העובדים על הצבת יעדים.
הדרכה בהצבת יעדים היא אחד הדברים הראשונים שנעשה ביעוץ אירגוני ואסטרטגי.

אז בכל זאת כמה דגשים על הצבת יעדים:
א) תנו לעובד להציב את היעד, עודדו אותו לשנות אותו אם נראה לכם נכון,
אבל היעד צריך להיות לו ממשי ומההחלטיות שלו.

ב) עובד שמתנגד להצבת יעדים, אם תבדקו תמצאו בדרך כלל שהתפוקה שלו נמוכה,
שרוח המשחק היא לא הצד החזק שלו, ואם תתבוננו סביב, תבחינו שלרוב הוא לא מבצע דברים כפי שהתבקש.

ג) יעדים צריכים להיות גבוהים ומאתגרים. אנחנו רוצים לשמור על אמביציה וגם להמשיך להיות ריווחיים.

ד) מהצד השני היעד צריך להיות ממשי וניתן להשגה, כך שהעובד ואתם לא תחוו הפסד בסוף החודש.

ה) את היעד יש לשרטט על גרף בתחילת החודש בקו אלכסוני, כפי שמופיע בטבלה.
כך תוכלו לדעת היכן אתם עומדים בכל רגע נתון.

ו) מומלץ להשתמש בתוכנת ניהול על פי סטטיסטיקות שתעזור לכם להציב יעדים, ליצגם בגרף ועוד המון פונקציות מועילות..
נשמח לתת לכם פרטים.

ז) זה לא מספיק לשרטט גרף בתחילת החודש ולבדוק מה קורה יומיים לפני שהחודש מסתיים.
יש לעדכן את גרף הסטטיסטיקות בכל יום ולתכנן את היום הבא בהתאם למה שקרה היום.
אבל זה כבר נושא שלם למאמר אחר…

בהצלחה!

איילה פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ