5 כלים לניהול מוצלח של עובדים מרחוק

ביציאה ממשבר הקורונה, נשארים איתנו גם כמה דברים חיוביים. למשל, הרחבת האופציות של עבודה מרחוק והפעלת עובדים מהבית. יחד עם החיובי, מתעוררים אתגרים חדשים. איך לעשות את זה נכון ? איך לשמור על פרודוקטיביות ודיווח אמין? איך לשמור על רוח הצוות? אספתי בשבילכם 5 כלים שיעזרו לכם

תוכן עניינים

בעולם העבודה המשתנה, יותר ויותר עובדים מהבית. זה מוכיח את עצמו מסביב לעולם וגם בישראל. הפעלת עובדים מהבית יכולה להקפיץ את העסק שלך אבל אם לא עושים זאת נכון, ישנם סיכונים. לכן הכנתי את הסידרה הקצרה הזאת של 5 כלים מרכזיים שיעזרו לך להצליח בהפעלת עובדים מהבית. בכל כמה ימים תקבל כלי אחד, ואני מקווה שתישם אותו מייד.
אני מזמינה אותך לשתף אותי איך הולך, או לשאול כל דבר, במייל חוזר או בטלפון 0504061449. בהצלחה! איילה

כלי ראשון: ניהול על פי סטטיסטיקות

אתה לא באמת יכול לדעת מה העובדים שלך עושים בכל רגע נתון, והאמת זה לא ממש מענין אותך, כל עוד הם “מספקים את הסחורה”.
את זה אתה יודע לפי גרפים של סטטיסטיקות. כל עובד מיצר מוצרים מסוימים, מכומתים ומדידים, אותם הוא מיצג בגרף ברמה היומית, השבועית והחודשית. הקפדה על כך שהעובד יעדכן את הגרף תשמור אותך בתמונה, תגביר את המוטיבציה של העובד, ותאפשר לך לנהל על פי סטטיסטיקות – כלומר להחליט על המהלכים הנכונים להתיעלות ולתפוקה הולכת וגדלה.

כלי שני: דוחות יומיים

מעבר לגרף ה”יבש” חשוב שהעובד יעביר לאחראי עליו דו”ח יומי ושבועי.
התוכן של הדו”ח תלוי בעסק ובתפקיד. אבל, הפעולה הפשוטה של שליחת דו”ח כלשהו כבר תשפיע על התקשורת עם העובד ועל התפוקה שלו. צריך לתת ביטוי, מעבר למספרים היבשים, להספק של העובד,, לאתגרים שנתקל בהם במהלך היום וכיצד התגבר עליהם וגם לפעולות הנחוצות שביצע אך לא מתבטאות ישירות במספרים.

דוח יומי לדוגמה:
א) שם מלא: _________________________
ב) תאריך: _________________________
ג) שעות עבודה: _____________________
ד) מס’ שיחות טלפון: ________________
ה) מס’ סגירות: _____________________
ו) סכום סגירות: _____________________
ז) אתגרים שנתקלתי בהם וכיצד פתרתי:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

ח) שונות:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________

זה דו”ח שמתיחס לתפקיד מכירות טלפוניות, לכל תפקיד מתאימים דוח משלו.

כלי שלישי: תכנון שבועי/יומי +דיווח

אם הדו”ח היומי הוא מה שמסכם את היום, לא פחות חשוב לתכנן אותו נכון ולהשאר מתואם לגבי זה. וודא שהעובדים מכינים תכנון שבועי ומתאמים אותו עם המנהל שלהם. מהתכנון השבועי גוזרים תכנון יומי כולל יעדים ברורים ומוגדרים. השגת היעדים נמדדת בגרף הסטטיסטיקות (כלי ראשון). ומדווחת בדו”ח היומי (כלי שני)

כלי רביעי: אחראי מוגדר

כשהמיקום הפיזי משתנה, ועובד פועל מהבית, יכול לקרות דבר מענין. המבנה הארגוני, שהיה ברור, יכול להתערער. פתאום דברים שהיו במסגרת תפקידו מועברים למישהו אחר, או שנוספים לו תפקידים שמישהו אחר מילא. כל זה טוב ויפה ויכול אפילו ליעל את הארגון. חשוב להקפיד שבמסגרת כל השינויים, עדין ישנו לעובד אחראי ישיר אחד אליו הוא מדווח ואיתו הוא בתקשורת רציפה, מעבר לכל שינוי נקודתי שמתבצע כדי ליעל ולנצל את השינוי.

כלי חמישי: קשר אישי ומפגשים תקופתיים

ככל שקרובים יותר פיזית, יש פוטנציאל גבוה יותר לאהדה, ממשות ותקשורת. כשעובדים מרחוק, עולה פוטנציאל התקלות בתקשורת הבין אישית. בין העובדים לבין עצמם וגם מול המנהל. לכן, חשוב לפצות על הריחוק בדרכים יצירתיות. חשוב לדבר בטלפון/זום וכו, גם אם הדיווחים הכתובים הם ברורים. חשוב להפגש מידי פעם אחד על אחד ולישיבות צוות. מעבר לעבודה, חשוב לקיים פעילויות הפוגה וגיבוש לצוות ולמנהלים. במיוחד אם חלק מהצוות עובד מרחוק. זה מחזק את האנשים, הקשר ביניהם ואת העסק כולו.

רוצה עזרה?

צור קשר ונראה איך עוזרים לך.

איילה פלאוט
אקספדיטור מאיץ עסקים בע”מ